vineri, 7 august 2009

Sa analizam sentimentul de ''URA''













Vreau sa vorbesc putin despre senzatia de ura.Nu ma refer la ''ura'' ca in : ''iti urez noroc'' ci la senzatia aceea de dispret..de dusmanie...

Cred ca o mare parte din oamenii care vor citi asta au o persoana pe care o displac...dar oare chiar urasc acea persoana?Cand intervine acest sentiment?Care sunt conditiile de indeplinit ca cineva sa te poata ura^ cu adevarat?
Sa ne gandim bine acum :-? ... Care sunt acestea?..Ei bine..totul consta in capacitatea noastra de a intelege intentia persoanelor din jurul nostru.De ce spun asta?Pentru ca sunt momente,cand o persoana incearca sa ne ajute,dar noi ii intelegem complet gresit.Greseala noastra are legatura cu faptul ca noi nu dorim sa avem prea multa incredere in oameni,ceea ce nu e un lucru rau,dar uneori trebuie sa deosebim persoanele care ne vor binele de cele care ne vor contrariul.
Va intrebati de ce am inceput sa vorbesc despre persoane care vor sa ne ajute cand articolul este despre ura...Ei bine,legatura este foarte stransa intre ce am zis mai devreme si ce urmeaza sa zic.Noi ajungem sa uram oamenii din simplul motiv ca ii percepem ca pe niste amenintari,iar asta reprezinta un lucru rau.Eu sincer nu am persoane pe care sa le urasc...Doar persoane de care imi bat joc sau persoane care ma enerveaza prin simplul fapt ca ii vad :D...A uri pe cineva este un sentiment dur.Ati incercat sa va ganditi care este adevaratul motiv pentru care simtiti asta?Ca daca o sa o luati logic e posibil sa vedeti ca motivele sunt minore sau chiar copilaresti.Nu ma intelegeti gresit,eu nu generalizez aici,fiecare are motivele lui,eu doar am subliniat o mica parte.
Cand urati pe cineva...ce va trece prin minte? sau prin suflet? Va ganditi cat de mult rau ati vrea sa ii faceti persoanei respective?Sau cat de mult ati dori sa nu o/il mai vedeti niciodata in fata ochilor?...Sa ajungi la asemenea ganduri este greu.Persoana care ti-a gresit trebuie sa fi facut niste lucruri cu adevarat dureroase.Nu pot gasi o definitie pentru acest cuvant,deoarece ura se manifesta diferit la oameni,cel putin asa cred,iar incercarea de a afla ce simte cineva cu adevarat este ingreunata de faptul ca multi nu doresc sa exprime sau sa exteriorizeze ceea ce simt.Am cunoscut oameni care mi-au spus ce simt,dar eu am observat ca nu ziceau adevarul complet.

Acum ,intr-o incercare de a scurta articolul,o sa incerc sa termin aici si sa vad cum pot spune ca poate fi o definitie generala pentru ''ura'' ?
''Sentiment manifestat de catre o persoana impotriva alteia,sau chiar impotriva unei anumite actiuni, prin care exprima dispret sau chiar o dorinta de a nu avea de a face cu o anumita actiune sau persoana."

Sunt curios cine uraste sa faca ceva sau sa vada pe cineva...Sper sa primesc raspunsuri...Probabil v-am plictisit cu acest articol lung,dar ganditi-va altfel,puteam sa mai scriu foarte mult,dar am zis sa il fac cat mai scurt cu putinta...

3 comentarii:

  1. Intr-adevar , am inceput sa consideram ura ca fiind nu doar un simplu sentiment , ci ca pe o actiune. O actiune continua care , de obicei , are un final nu tocmai fericit.Ajungem sa `uram` anumite persoane doar prin simplul fapt ca odata ne-au suparat cu ceva.De ce oare confundam atat de usor ura cu dispretul?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna intrebare....Asta incercam eu sa demonstrez aici...:)

    RăspundețiȘtergere